Com treballar amb Photoshop en alta resolució, amb mides molt grans
Pàgina 1 de 1
Com treballar amb Photoshop en alta resolució, amb mides molt grans
Quan hem de treballar en photoshop a unes mides poc habituals, posem per cas, 1 x 1 m a 300 dpi, mantenint les capes sense acoblar. En aquests casos, l'ordinador se'ns col·lapsa cada vegada que volem guardar (si anem pintant i guardant regularment en els altres treballs, pot arribar a ser impossible en aquest que comentem ara). Això passa per un problema de gestió de memòria.
Hi ha diverses solucions per a poder seguir treballant: Imaginem que la il·lustració és un paisatge, amb diversos elements com cases, personatges, transports circulant, etc.
1er. Es divideix la il·lustració en dos arxius (o en més, si és necessari) i es treballen independentment. El primer arxiu tindrà el fons a 1x1 m, i a l'altre arxiu estaran els altres elements, mantenint la transparència.
Quan estigui pintat tot, es prova si el nostre ordinador té la capacitat de guardar les dues parts. Si no és així, es pot lliurar els dos arxius per separat perquè altre ordinador més potent els guardi junts. (Pot ser l'impressor o el departament gràfic del client, és una possibilitat.)
2º. Un altre opció es obrir el fons d'alta resolució a Photoshop i després anar seguint el següent procés amb totes les capes:
1. Enganxar la capa d'objecte.
2. Purgar la memoria amb: Menú Edición>Purgar>Todo
3. Guardar canvis.
4. Tornar a començar amb la següent capa.
Aquest procediment et deixarà anar recomposant mica en mica la il·lustració aprofitant al màxim la memòria i sense tant risc de col·lapsar la màquina.
3º. Un altre opció seria utilitzar juntament amb Photoshop un altre programa d' Adobe, l'In Design.
Aquest programa et deixa composar a un mateix full diferents imatges en format Photoshop una a sobre de les altres, tot respectant els criteris de transaparència. D'aquesta manera podries descomposar la il·lustració en els seus components i juntarlos deprés amb l'In Design. La diferència està en que l'In Design visualitza les imatges en baixa resolució mentres estàs composant, per la qual cosa quedas lliure de problemes de colapse de memòria. Llavors, només has d'exportar el resultat de la composició en format PDF directament de l'In Design. El PDF estarà en alta resol·lució.
4º. Un altre opció seria vectoritzar la il·lustració al Adobe Illustrator. Una vegada vectoritzat la imatge es independent de la resolució i la mateixa imatge es pot imprimir a 1 cm X 1 cm, 1m X 1m o 10m X 10m i romandre sempre la mateixa resolució. Aquesta sol·lució serà o no viable depenent de l'estil de la il·lustració, ja que no totes
queden igual de bé vectoritzades.
Toni Lirio, soci de l'APIC i especialista en Adobe, és l'autor de les tres últimes opcions, que transcric aquí. Moltes gràcies.
Hi ha diverses solucions per a poder seguir treballant: Imaginem que la il·lustració és un paisatge, amb diversos elements com cases, personatges, transports circulant, etc.
1er. Es divideix la il·lustració en dos arxius (o en més, si és necessari) i es treballen independentment. El primer arxiu tindrà el fons a 1x1 m, i a l'altre arxiu estaran els altres elements, mantenint la transparència.
Quan estigui pintat tot, es prova si el nostre ordinador té la capacitat de guardar les dues parts. Si no és així, es pot lliurar els dos arxius per separat perquè altre ordinador més potent els guardi junts. (Pot ser l'impressor o el departament gràfic del client, és una possibilitat.)
2º. Un altre opció es obrir el fons d'alta resolució a Photoshop i després anar seguint el següent procés amb totes les capes:
1. Enganxar la capa d'objecte.
2. Purgar la memoria amb: Menú Edición>Purgar>Todo
3. Guardar canvis.
4. Tornar a començar amb la següent capa.
Aquest procediment et deixarà anar recomposant mica en mica la il·lustració aprofitant al màxim la memòria i sense tant risc de col·lapsar la màquina.
3º. Un altre opció seria utilitzar juntament amb Photoshop un altre programa d' Adobe, l'In Design.
Aquest programa et deixa composar a un mateix full diferents imatges en format Photoshop una a sobre de les altres, tot respectant els criteris de transaparència. D'aquesta manera podries descomposar la il·lustració en els seus components i juntarlos deprés amb l'In Design. La diferència està en que l'In Design visualitza les imatges en baixa resolució mentres estàs composant, per la qual cosa quedas lliure de problemes de colapse de memòria. Llavors, només has d'exportar el resultat de la composició en format PDF directament de l'In Design. El PDF estarà en alta resol·lució.
4º. Un altre opció seria vectoritzar la il·lustració al Adobe Illustrator. Una vegada vectoritzat la imatge es independent de la resolució i la mateixa imatge es pot imprimir a 1 cm X 1 cm, 1m X 1m o 10m X 10m i romandre sempre la mateixa resolució. Aquesta sol·lució serà o no viable depenent de l'estil de la il·lustració, ja que no totes
queden igual de bé vectoritzades.
Toni Lirio, soci de l'APIC i especialista en Adobe, és l'autor de les tres últimes opcions, que transcric aquí. Moltes gràcies.
Temas similares
» Mides estandard
» SOBRE LA RESOLUCIÓ DE PREMIS
» Curs Photoshop
» Coneix totes les eines que t'ofereix Photoshop
» SOBRE LA RESOLUCIÓ DE PREMIS
» Curs Photoshop
» Coneix totes les eines que t'ofereix Photoshop
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum