SOBRE LA RESOLUCIÓ DE PREMIS
2 participantes
Pàgina 1 de 1
SOBRE LA RESOLUCIÓ DE PREMIS
Bones a tothom!
m'agradaria debatir sobre un tema que ja fa uns anys he anat observant i que, crec què pot estar bé exposar-lo. És sobre la resolució dels premis a concursos d'Il·lustració.
En primer lloc, vull felicitar a tots els guanyadors dels concursos
En segon lloc, he anat observant que molts d'aquests concursos els solen guanyar Il·lustradors professionals que ja porten uns anys consolidant la seva carrera dins del món de la Il·lustració(que per una part em sembla lògic ja que tenen molta més experiència que un Il·lustrador emergent) però em crida l'atenció ja que els concursos solen aparéixer i ser publicats com a oportunitats per a nous professionals per donar-se a conèixer al món laboral amb el seu treball. Bé en teoria sol ser així, però a la pràctica ja veiem que no...ja fa uns anys que en un concurs d'una població de la costa de Barcelona(en teoria adreçat a il·lustradors emergents i per donar-se a conèixer) en el qual va guanyar una Il·lustradora ja professional, amb uns quants anys de treball a les seves esquenes...
Com els premis Junceda, fins aquesta nova convocatòria, només estaven pràcticament adreçats a il·lustradors professionals...
Nose vosaltres, però crec que els concursos en teoria estar fets com a ventalls d'oportunitats per encaminar al nou professional en poder dur a terme la seva professió, i a la pràctica haurien de donar més marge a la inventiva i al treball de nous emergents...
ABANS D'ACABAR, VULL DIR QUE AMB AQUEST COMENTARI NI ES VOL OFENDRE, NI ES MENOSPRECIA I NI ES QÜESTIONA LA QUALITAT I CAPACITAT DE TREBALL DELS GUANYADORS COM A ILLUSTRADORS GRÀFICS. EN CAP MOMENT ES VOL ATEMPTAR CONTRA NINGÚ.
Només vull exposar un tema dins de la nostra professió i obrir un debat per veure quina és la opinió dels demés:
- Què creieu que es valora en un concurs?realment valoren la conceptualitat i el possible talent d'un desconegut?
- És el camp de la Il·lustració poc solidari entre els professionals i no professionals(encara que gràcies a aquest fòrum cadascú pot posar el seu granet de sorra)?
Bé, aquí ho deixo per a què pugueu opinar i sense malentesos. També per si teniu noves qüestions a afegir.
Gràcies a tots/es!!
m'agradaria debatir sobre un tema que ja fa uns anys he anat observant i que, crec què pot estar bé exposar-lo. És sobre la resolució dels premis a concursos d'Il·lustració.
En primer lloc, vull felicitar a tots els guanyadors dels concursos
En segon lloc, he anat observant que molts d'aquests concursos els solen guanyar Il·lustradors professionals que ja porten uns anys consolidant la seva carrera dins del món de la Il·lustració(que per una part em sembla lògic ja que tenen molta més experiència que un Il·lustrador emergent) però em crida l'atenció ja que els concursos solen aparéixer i ser publicats com a oportunitats per a nous professionals per donar-se a conèixer al món laboral amb el seu treball. Bé en teoria sol ser així, però a la pràctica ja veiem que no...ja fa uns anys que en un concurs d'una població de la costa de Barcelona(en teoria adreçat a il·lustradors emergents i per donar-se a conèixer) en el qual va guanyar una Il·lustradora ja professional, amb uns quants anys de treball a les seves esquenes...
Com els premis Junceda, fins aquesta nova convocatòria, només estaven pràcticament adreçats a il·lustradors professionals...
Nose vosaltres, però crec que els concursos en teoria estar fets com a ventalls d'oportunitats per encaminar al nou professional en poder dur a terme la seva professió, i a la pràctica haurien de donar més marge a la inventiva i al treball de nous emergents...
ABANS D'ACABAR, VULL DIR QUE AMB AQUEST COMENTARI NI ES VOL OFENDRE, NI ES MENOSPRECIA I NI ES QÜESTIONA LA QUALITAT I CAPACITAT DE TREBALL DELS GUANYADORS COM A ILLUSTRADORS GRÀFICS. EN CAP MOMENT ES VOL ATEMPTAR CONTRA NINGÚ.
Només vull exposar un tema dins de la nostra professió i obrir un debat per veure quina és la opinió dels demés:
- Què creieu que es valora en un concurs?realment valoren la conceptualitat i el possible talent d'un desconegut?
- És el camp de la Il·lustració poc solidari entre els professionals i no professionals(encara que gràcies a aquest fòrum cadascú pot posar el seu granet de sorra)?
Bé, aquí ho deixo per a què pugueu opinar i sense malentesos. També per si teniu noves qüestions a afegir.
Gràcies a tots/es!!
tukituku- Cantidad de envíos : 1
Fecha de inscripción : 26/04/2010
Re: SOBRE LA RESOLUCIÓ DE PREMIS
Hola Tukituku,
en la meva opinió, hi ha molta mena de premis d'il·lustració i els seus objectius són diferents segons qui els organitza. El que dius que "tots els concursos solen aparéixer i ser publicats com a oportunitats per a nous professionals per donar-se a conèixer al món laboral amb el seu treball", personalment penso que només alguns concursos tènen aquesta finalitat i afegiria, a més, que tot i que pot ser ho diguin, no és pas aquest el principal objectiu seu.
Per exemple, estan els concursos dels ajuntaments per fer el cartell de les seves festes: no els interessa res més que tenir un ventall de propostes per resoldre aquesta part de les seves activitats.
Un altre exemple de concurs, cada vegada més habitual, és la d'editorials que premien amb la publicació del llibre guanyador. Això és molt legítim, però no és més que una selecció encoberta d'il·lustradors: en comptes d'anar a buscar als múltiples portafolis que hi han a internet, seleccionar dos o tres que els hi agradi i contactar directament amb ells, prefereixen veure un munt de propostes en les quals els il·lustradors tènen que treballar amb unes quantes il·lustracions (a vegades demanen totes) i buscar-se un text en molts casos, montar maquetes (a vegades per doble o per triplicat) i tot això pot ser que per a res, porquè el resultat és incert. Calculo que per participar a aquests concursos, els il·lustradors es gasten de mitja uns 20-25 euros amb fotocòpies a color, montar la maqueta, tallarla amb cisalla, etc.
Ara bé, si l'anticip que ells en diuen "Premi" és de 8.000, 12.000 euros o més, pot ser valdrà la pena de participar-hi, perquè voldrà dir una bona tirada d'exemplars, possible publicació en diferents idiomes, etc. i a més, acostumen a publicar també als dos o tres llibres que en diuen "finalistes". Aqui si que el nom dels guanyadors pot començar a sonar... només dintre del món editorial i encara, perquè a la pràctica, per un sol concurs o per un sol llibre no se és conegut ni vol dir que tindràs molta feina a partir del moment que guanyes. Hi han quantitat d'il·lustradors "desconeguts" que pòden arribar a treballar més i tot que un de més famós. Segons l'estudi fet per la FADIP, només el 40 % dels il·lustradors pòden viure de la seva professió i la resta la ha de compaginar amb un altre feina, per exemple, donant classes.
En quant a l'objectiu dels Premis Junceda, aquest és el de premiar i donar a conèixer la il·lustració en totes les seves àrees d'aplicació, és a dir, de vegades hi ha il·lustracions gairebé amagades com per exemple, els llibres de text (que són la majoria dels encàrrecs dels il·lustradors), o la il·lustració científica, o la publicitària (en la qual el nom de l'il·lustrador no apareix)... Els Junceda vòlen abastar el més possible en il·lustració (amb obres realitzades per encàrrec d'un client) encara que aquest any, com saps, se li ha afegit el Projecte fi de carrera. El jurat de cada any premia la originalitat i creativitat en cada camp a on sigui present la il·lustració.
Que els "concursos estàn fets com a ventall d'oportunitats", diria que pot ser i segons quins, tènen aquesta consecuència per els il·lustradors, però no es fan la grandísima majoria del concursos per això, ni de bon tros, com dic més amunt. No hem d'oblidar que els interessos dels organitzadors són uns altres.
Per a conseguir el que proposes de que "a la pràctica haurien de donar més marge a la inventiva i al treball de nous emergents..." això els il·lustradors ho podem conseguir participant a la Fira de Bolonya, a Ilustrarte (Lisboa), a Figures Futur (Montreuil, París), etc. En aquests concursos, si bé hi ha un guanyador, seleccionen a un munt d'il·lustradors (de 50 a 80, segons el concurs) que apareixen en catàlegs als que tènen accés especialment les editorials interessades en nous valors. Aquests concursos sí aposten per l'innovació i la creativitat, sens dubte.
A les teves preguntes: Què creieu que es valora en un concurs? realment valoren la conceptualitat i el possible talent d'un desconegut?
Responc: Si si són concursos com el Premio Intern. Compostela de álbum ilustrado, l'Apel·les Mestres, el de A la Orilla del Viento, el Lazarillo, el de la Biblioteca Insular. Cabildo de Gran Canaria, els Premis Coll de còmic, etc.
No els concursos que no els importa els il·lustradors ni l'ofici de la il·lustració i que els seus objectius són altres diferents de la cultura.
- És el camp de la Il·lustració poc solidari entre els professionals i no professionals?
Realment aquesta pregunta em sembla que no es pot incloure dintre del tema dels concursos que tu planteixes, o no sé veure-ho, peró et responc igualment: Una cosa són les empreses que utilitzen la il·lustració i una altre els il·lustradors. Els primers no està en el seus objectius la solidaritat com a finalitat principal. En quants els altres, fem una feina creativa i per tant, solitària la major part del temps. Però la individualitat no està exenta de la unió amb els companys de vocació, professionals o no. Bona prova són les associacions, que si bé es treballa per a un mateix perquè hi hagin els canvis necesaris per dignificar l'ofici, això es fa amb i per tots els il·lustrad@rs.
Salutacions,
Carme.
en la meva opinió, hi ha molta mena de premis d'il·lustració i els seus objectius són diferents segons qui els organitza. El que dius que "tots els concursos solen aparéixer i ser publicats com a oportunitats per a nous professionals per donar-se a conèixer al món laboral amb el seu treball", personalment penso que només alguns concursos tènen aquesta finalitat i afegiria, a més, que tot i que pot ser ho diguin, no és pas aquest el principal objectiu seu.
Per exemple, estan els concursos dels ajuntaments per fer el cartell de les seves festes: no els interessa res més que tenir un ventall de propostes per resoldre aquesta part de les seves activitats.
Un altre exemple de concurs, cada vegada més habitual, és la d'editorials que premien amb la publicació del llibre guanyador. Això és molt legítim, però no és més que una selecció encoberta d'il·lustradors: en comptes d'anar a buscar als múltiples portafolis que hi han a internet, seleccionar dos o tres que els hi agradi i contactar directament amb ells, prefereixen veure un munt de propostes en les quals els il·lustradors tènen que treballar amb unes quantes il·lustracions (a vegades demanen totes) i buscar-se un text en molts casos, montar maquetes (a vegades per doble o per triplicat) i tot això pot ser que per a res, porquè el resultat és incert. Calculo que per participar a aquests concursos, els il·lustradors es gasten de mitja uns 20-25 euros amb fotocòpies a color, montar la maqueta, tallarla amb cisalla, etc.
Ara bé, si l'anticip que ells en diuen "Premi" és de 8.000, 12.000 euros o més, pot ser valdrà la pena de participar-hi, perquè voldrà dir una bona tirada d'exemplars, possible publicació en diferents idiomes, etc. i a més, acostumen a publicar també als dos o tres llibres que en diuen "finalistes". Aqui si que el nom dels guanyadors pot començar a sonar... només dintre del món editorial i encara, perquè a la pràctica, per un sol concurs o per un sol llibre no se és conegut ni vol dir que tindràs molta feina a partir del moment que guanyes. Hi han quantitat d'il·lustradors "desconeguts" que pòden arribar a treballar més i tot que un de més famós. Segons l'estudi fet per la FADIP, només el 40 % dels il·lustradors pòden viure de la seva professió i la resta la ha de compaginar amb un altre feina, per exemple, donant classes.
En quant a l'objectiu dels Premis Junceda, aquest és el de premiar i donar a conèixer la il·lustració en totes les seves àrees d'aplicació, és a dir, de vegades hi ha il·lustracions gairebé amagades com per exemple, els llibres de text (que són la majoria dels encàrrecs dels il·lustradors), o la il·lustració científica, o la publicitària (en la qual el nom de l'il·lustrador no apareix)... Els Junceda vòlen abastar el més possible en il·lustració (amb obres realitzades per encàrrec d'un client) encara que aquest any, com saps, se li ha afegit el Projecte fi de carrera. El jurat de cada any premia la originalitat i creativitat en cada camp a on sigui present la il·lustració.
Que els "concursos estàn fets com a ventall d'oportunitats", diria que pot ser i segons quins, tènen aquesta consecuència per els il·lustradors, però no es fan la grandísima majoria del concursos per això, ni de bon tros, com dic més amunt. No hem d'oblidar que els interessos dels organitzadors són uns altres.
Per a conseguir el que proposes de que "a la pràctica haurien de donar més marge a la inventiva i al treball de nous emergents..." això els il·lustradors ho podem conseguir participant a la Fira de Bolonya, a Ilustrarte (Lisboa), a Figures Futur (Montreuil, París), etc. En aquests concursos, si bé hi ha un guanyador, seleccionen a un munt d'il·lustradors (de 50 a 80, segons el concurs) que apareixen en catàlegs als que tènen accés especialment les editorials interessades en nous valors. Aquests concursos sí aposten per l'innovació i la creativitat, sens dubte.
A les teves preguntes: Què creieu que es valora en un concurs? realment valoren la conceptualitat i el possible talent d'un desconegut?
Responc: Si si són concursos com el Premio Intern. Compostela de álbum ilustrado, l'Apel·les Mestres, el de A la Orilla del Viento, el Lazarillo, el de la Biblioteca Insular. Cabildo de Gran Canaria, els Premis Coll de còmic, etc.
No els concursos que no els importa els il·lustradors ni l'ofici de la il·lustració i que els seus objectius són altres diferents de la cultura.
- És el camp de la Il·lustració poc solidari entre els professionals i no professionals?
Realment aquesta pregunta em sembla que no es pot incloure dintre del tema dels concursos que tu planteixes, o no sé veure-ho, peró et responc igualment: Una cosa són les empreses que utilitzen la il·lustració i una altre els il·lustradors. Els primers no està en el seus objectius la solidaritat com a finalitat principal. En quants els altres, fem una feina creativa i per tant, solitària la major part del temps. Però la individualitat no està exenta de la unió amb els companys de vocació, professionals o no. Bona prova són les associacions, que si bé es treballa per a un mateix perquè hi hagin els canvis necesaris per dignificar l'ofici, això es fa amb i per tots els il·lustrad@rs.
Salutacions,
Carme.
Temas similares
» Com treballar amb Photoshop en alta resolució, amb mides molt grans
» Premis per a dos socis
» Junceda 2013
» Premis Junceda 2014
» Premis Junceda 2010
» Premis per a dos socis
» Junceda 2013
» Premis Junceda 2014
» Premis Junceda 2010
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum