Fòrum d'Il·lustrad@rs
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

La creixent devaluació dels drets d'autor actual

4 participantes

La creixent devaluació dels drets d'autor actual Empty La creixent devaluació dels drets d'autor actual

Missatge  Carme Marcos Dg 24 Gen 2010 - 11:47

Davant de la creixent devaluació dels drets d'autor en l'inconscient col·lectiu actual, alguns il·lustradors de forma individual, diuen la seva:

La creixent devaluació dels drets d'autor actual 20091205elpepivin4

ElRoto.Editat a "El País" el 5 de desembre de 2009.
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

La creixent devaluació dels drets d'autor actual Empty Re: La creixent devaluació dels drets d'autor actual

Missatge  Adri Dv 29 Gen 2010 - 11:48

Sin embargo, todos intentan lucrarse con ella.
Adri
Adri

Cantidad de envíos : 26
Ubicació : Bilbo

Tornar a dalt Ir abajo

La creixent devaluació dels drets d'autor actual Empty Re: La creixent devaluació dels drets d'autor actual

Missatge  Mar M.B Ds 30 Gen 2010 - 2:57

Parlant de fer treballs de disseny i il·lustració crec que no es valora prou la feina que fem (professional o, en el meu cas, aspirant a professional).
Sovint em trobo casos en que, quan dono un preu per un dibuix o un disseny, em diuen que "és molt car aixó!".
Jo, avans de possar un preu, demano consell a persones que tenen molta experiència (jeje hei Carme!!) i coneixen la meva situació i llavors m'aconsellan un preu raonable. Encara i aixó ho troben massa car!. Peró la qualitat, el temps per entregar la feina, els canvis d'última hora i tot el que sempre surt quan s'accepte un encarrec, no es rebaixen, tots volen bó i barat, molt barat.
Que menys, que si ens regateixen els preus, podem gaudir d'una part dels beneficis que generi la nostre feina! Si fos tant fàcil aquest treball que fem (crear lo que sigui) no hi hauria un client que necesites d'un fotógraf/a, un il·lustrador/a, un escriptor/a, etc.. s'ho farien ells mateixos!! Així que no ens deixem enganyar...
la feina de cadascú de nosatres es única i mereix respecte i reconeixement com qualsevol altre feina, els que tallen el pastis saben lo que val i nosaltres també, "només" és que s'el volen menjar tot ells... Mad

Només es la meva opinió...espero haberme explicat bé...que aixó de sintetitzar no s'em dona molt bé Rolling Eyes Smile

Mar M.B "novatilla compromesa amb la causa" cheers
Mar M.B
Mar M.B

Cantidad de envíos : 46

http://www.mar-colorin.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Carme Marcos Ds 30 Gen 2010 - 4:05

No ho podries explicar millor, Mar. Gràcies per aportar-nos la teva experiència.
Quan jo vaig pujar la imatge de elRoto ho vaig fer pensant també i especialment en aquells internautes i bloquers que consideren que, abans que els drets d'autor, està el dret al lliure accés a la cultura, i dit això arramblen amb qualsevol creació que hagi per internet per a utilitzar-la com millor els hi sembli i naturalment, gratis. La veritat és que no és solament una apropiació sense ànim de lucre, com ells diuen, és que hi ha qui sí es lucra. Mireu això, sinó:
http://parasitesbusiness.com/ (en castellà).

Editat per darrera vegada per Carme Marcos el Dl 26 Abr 2010 - 18:42, editat 1 cop en total
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Ileana Dl 26 Abr 2010 - 11:51

Totalment d'acord, és molt trist però realment encara l'inconscient col·lectiu no está preparat per assumir el concepte de "professió artística" en la seva plenitud...ho fingeixen anant amb les últimes tendéncies i creient que toquen el "mundillo" però realment això són superfluïtats. Desgraciadament, el "por amor al arte" encara està ben recalcat a la mentalitat de la majoria de persones... sóc il·lustradora(en fase i procés de dona'm a conéixer) i no valoren, a l'hora d'haver fet un projecte, el treball i les hores que hi has dedicat fins aconseguir-lo i és molt frustrant, quan lúnic que et saben dir és que bonic! o que em faries a mi un d'aquests? però mai pensant que són unes hores i un temps, i que el temps és or o millor dit diners, sobretot en la nostra professió...
També faig treballs de restauració i la gent no n'és conscient del que costa restaurar i tornar a deixar en condicions possibles un armari que està a punt de caure's de quasi 2 metres d'alçada o un quadre de proporcions gegants...total no es pot viure d'això de l'art, no dóna diners com et poden dir alguns...al final has de ser un bon venedor de tu mateix i del teu treball per fer-los entrar en raó
en fi i, a més, a part de mal valorat, l'art en general és un món molt competitiu...
Ileana
Ileana

Cantidad de envíos : 22

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt