Enquesta il·lustrativa
2 participantes
Pàgina 1 de 1
Dedicant-te a la il·lustració, com t'afecta professionalment la crisi?
Enquesta il·lustrativa
Dedicant-te a la il·lustració, com t'afecta professionalment la crisi? En l'actual cojuntura econòmica, obrim una petita enquesta per a conèixer les oscil·lacions més o menys marcades que poden estar produint-se en el dia a dia professional, tant si ets autònom/a com si estàs a una empresa. Et convidem a participar, clicant en les situacions en les que t'identifiquis més. Com ja saps, és totalment anònim. Gràcies.
Re: Enquesta il·lustrativa
Agh, em sent identificada amb l'última opció...porte quasi 6 mesos per cobrar-hi una factura...clar que quan hi ha per enmitg intermediaris tot es com més lent... A la foguera....
Ethe- Cantidad de envíos : 9
Fecha de inscripción : 30/10/2009
Re: Enquesta il·lustrativa
Hola Ethe,
quan dius que duus 6 mesos sense cobrar una factura, què vols dir? L'empresa a quant temps t'ha dit que paga? Vull dir que si una empresa t'ha dit que paga a 30, 90 o 120 dies, s'ha de complir rigorosament. Si han passat 6 mesos del dia que t'havia de pagar, quin motiu tenen o et diuen per a no fer-ho?
T'agrairia que em responguessis al que et pregunto més amunt, quan puguis. ELS INTERMEDIARIS NO TÉ GENS A VEURE PER A QUÈ COBRIS EL DIA PACTAT. T'han de donar un motiu pel qual se't està retardant el pagament. És molt seriós aquest assumpte, perquè tu ja has lliurat el teu treball i l'altra part, el client, no compleix.
quan dius que duus 6 mesos sense cobrar una factura, què vols dir? L'empresa a quant temps t'ha dit que paga? Vull dir que si una empresa t'ha dit que paga a 30, 90 o 120 dies, s'ha de complir rigorosament. Si han passat 6 mesos del dia que t'havia de pagar, quin motiu tenen o et diuen per a no fer-ho?
T'agrairia que em responguessis al que et pregunto més amunt, quan puguis. ELS INTERMEDIARIS NO TÉ GENS A VEURE PER A QUÈ COBRIS EL DIA PACTAT. T'han de donar un motiu pel qual se't està retardant el pagament. És molt seriós aquest assumpte, perquè tu ja has lliurat el teu treball i l'altra part, el client, no compleix.
Fins ara,
Carme.
Editat per darrera vegada per Carme Marcos el Dl 2 Nov 2009 - 20:45, editat 1 cop en total
Re: Enquesta il·lustrativa
A vore, crec que m'explicat malament....bé, jo vaig finalitzar un treball fa ja unos 6 mesos, però no vaig poder fer-hi la factura fins que ells m'ho van dir... i exactament ja van quasi quatre mesos desde que la vaig fer... ells em diuen que el client els paga als 90 dies...però parlant amb un amic em va dir que això no era veritat, doncs la editorial de marres, paga als 30 dies...i a voltes cada 15... i no será per falta d'insistencia...dons cada setmana l'hi envie un correu...
Llegint el contracte, no posa res de les dates de factura... però el que ja no vaig a fer mai es confiarme tant...
Llegint el contracte, no posa res de les dates de factura... però el que ja no vaig a fer mai es confiarme tant...
Ethe- Cantidad de envíos : 9
Fecha de inscripción : 30/10/2009
Re: Enquesta il·lustrativa
Hola Ethe,
sento molt la situació aquesta, peró sort que hi ha un contracte.
Com ja saps, quan es treballa en un encàrrec ha de quedar clar entre el client i l'il·lustrador/a, abans de començar, el preu del treball, el termini de lliurament de la teva feina i la data de cobrament. A més, t'han de dir quan és el dia concret de pagament als proveïdors de l'empresa. En el cas que la seva forma de pagament sigui a 90 dies, ja ha passat el termini (tant se val que sigui veritat o mentida que els seus clients li paguin a l'empresa a 90 o a 30. L'important és que et diguin una data i que tu estiguis d'acord o no).
Al meu entendre, anar enviant e-mails no és suficient, caldria telefonar i/o demanar una cita. T'han de donar una explicació de per què no compleixen.
Per altre banda, si formes part d'una associació d'il·lustradors, els exposes el teu cas i ells poden fer molt per a ajudar-te. Normalment, amb la intervenció de l'associació, les coses solen normalitzar-se. En el cas que no estiguis associat a alguna, busca't un amic o familiar advocat que vulgui ajudar-te i aquest, amb solament enviar a l'empresa un burofax dient que no han pagat en el termini acordat, i que es prendran mides, sol donar bons resultats. Com veus, no es tracta de confiar o no, sinó de ser cada vegada més professional, conèixer els nostres drets i tenir recursos davant els abusos.
Desitjo que realment se't arregli aquest assumpte. Si vols continuar explicant com està anant, aquí estem.
Una abraçada,
Carme.
sento molt la situació aquesta, peró sort que hi ha un contracte.
Com ja saps, quan es treballa en un encàrrec ha de quedar clar entre el client i l'il·lustrador/a, abans de començar, el preu del treball, el termini de lliurament de la teva feina i la data de cobrament. A més, t'han de dir quan és el dia concret de pagament als proveïdors de l'empresa. En el cas que la seva forma de pagament sigui a 90 dies, ja ha passat el termini (tant se val que sigui veritat o mentida que els seus clients li paguin a l'empresa a 90 o a 30. L'important és que et diguin una data i que tu estiguis d'acord o no).
Al meu entendre, anar enviant e-mails no és suficient, caldria telefonar i/o demanar una cita. T'han de donar una explicació de per què no compleixen.
Per altre banda, si formes part d'una associació d'il·lustradors, els exposes el teu cas i ells poden fer molt per a ajudar-te. Normalment, amb la intervenció de l'associació, les coses solen normalitzar-se. En el cas que no estiguis associat a alguna, busca't un amic o familiar advocat que vulgui ajudar-te i aquest, amb solament enviar a l'empresa un burofax dient que no han pagat en el termini acordat, i que es prendran mides, sol donar bons resultats. Com veus, no es tracta de confiar o no, sinó de ser cada vegada més professional, conèixer els nostres drets i tenir recursos davant els abusos.
Desitjo que realment se't arregli aquest assumpte. Si vols continuar explicant com està anant, aquí estem.
Una abraçada,
Carme.
Re: Enquesta il·lustrativa
Moltes gràcies Carme, si, sóc socia de l'APIV, ja habia pensat que si passaven dels 3 mesos em posaria en contacte amb ells... però primer parlaré amb el client...
Ethe- Cantidad de envíos : 9
Fecha de inscripción : 30/10/2009
Re: Enquesta il·lustrativa
Amb en David Heras he estat aquest divendres en una reunió d'il·lustradors. Estar en una associació té aquestes ventatges: que et poden ajudar quan ho necessites.
Que tot vagi molt i molt bé!
Carme.
Que tot vagi molt i molt bé!
Carme.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum