Fòrum d'Il·lustrad@rs
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

S'han d'enregistrar els treballs?¿

4 participantes

Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  KrisDsign Dc 2 Set 2009 - 20:53

Holaaa tots!!! Jo tinc uns quants dubtes jejej però sobretot el que volia saber com ho feu vosaltres amb les vostres obres, si l'hes enregistreu o alguna cosa, pq alhora de pujar-les a la web és un perill i bueno no solament per lo de la web si creieu que es més convenient tenir-les enregistrades.

La veritat és q no sé que fer... :S Sóc una mica novata encara en aquests temes i ara vull començar a moure els meus treballs i estic en dubte...

Moltes gràcies!!

Kris

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dc 2 Set 2009 - 21:45

Hola Kris,
la veritat és que no els registro mai, perquè com són encàrrecs de clients i es publiquen, ja queden registrats quan s'editen en forma de llibre, anunci publicitari, etc. En el cas d'una obra personal teva que apareix en la web, pots indicar en un lloc visible -normalment sol fer-se en la part inferior de la pàgina- que totes les imatges tenen copyrigth. Encara que no les hagis registrat, ja són de la teva propietat pel sol fet de ser l'autora. Segurament, ja ho hauràs vist en moltes webs i blocs.
És diferent si fas un projecte personal, per exemple, d'àlbum infantil, o còmic. Llavors, sí et recomano que ho registris.

Salutacions!


Editat per darrera vegada per Carme Marcos el Dl 14 Set 2009 - 22:58, editat 4 cops en total
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  KrisDsign Dc 2 Set 2009 - 23:13

Moltes gràcies!!!

Doncs així ho faré, amb el copyright ^^

Ptons!!


Kris

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Copyright

Missatge  KrisDsign Dj 3 Set 2009 - 20:32

Bon día Carme,
estic fent lo del copyright que em vas dir, però en la finestra del photoshop que tinc oberta si q hi veig lamarca que m'indica copyright, però quan obro l'arxiu no hi veig constància del que he fet. M'hauria d'aparèixer no, a la il·lustració quan l'obro? El que jo he fet es anar a Menu- Informació d'arxiu i allà omplir-ho tot.

Moltes gràcies!!!

Salutacions,

Kris

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dj 3 Set 2009 - 22:09

Hola Kris,
la c de copyrigth amb el teu nom petitet en un racó de la il·lustració, podria fer-se en una capa, a part de la capa del fons (per a poder-la moure per on més t'agradi) i quan salvessis en jpeg ja t'apareixeria segur.
Altra opció és la que et deia ahir: en la primera pàgina de la web o en la pàgina on apareixen les il·lustracions, col·locar un text petit que digui que totes les imagenes tenen els drets reservats o alguna cosa similar. Així no has de fer el copyrigth a cada il·lustració.

Si vols veure uns exemples, ves a:
http://www.rocarols.com/index2.htm
http://www.anajuan.net/
http://cmarcos.ultra-book.com

Una abraçada,
Carme.
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Copyright

Missatge  KrisDsign Dj 3 Set 2009 - 22:15

Moltes Gràcies!!
Primer provaré lo de posar-ho a la il·lustració i ara em miro les webs que m'has posa't. Ja deia jo, no hi havia pensat en que es podía posar en una altra capa jejeje Razz

A veure a veure si m'en surto... jejeje ^_^

Kris

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  KrisDsign Dv 4 Set 2009 - 1:57

Holaaa Carme,

doncs no he trobat l'opció pq el photoshop inserti el copyright.

Se que ho podría fer a ma, pero llavors l'opció que jo estava utilitzant per a q serveix exactament, la de Menu- Informació d'arxiu... ?

T'agraïria que m'expliquessis com ho fas :S pq no m'acabo de sortir i ho vull fer bé si hiha l'opció, sinó ja faría un pincell o alguna cosa d'aquest estil que es el q he vist q fa la gent.

Parlant sempre per a il·lustracions no per a web.

Una abraçada!! I moltes gràcies!!

Kris

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dv 4 Set 2009 - 3:13

Hola Kris,
Una de les formes de fer-ho i molt ràpida, és la següent:
*Te'n vas a la barra vertical de les eines, cliques sobre el rectangle (al costat de la ploma i sota la T).
* En la barra superior del Photoshop t'apareixerà unes icones petitetes, cliques sobre el triangle petit al costat de la que té forma d'estrella i es desplegarà una llista. Cliques sobre la 2ª opció que diu Proporcions definides.
* En la mateixa barra, una mica a la dreta, veuràs que diu Forma:, li dónes al triangle petitet del desplegable i cerques la forma de la C dintre del cercle, després tries, en la mateixa barra vertical, el color que desitges que tingui.
* Obres una capa nova i col·loques el cursor del ratolí -o el llapis de la pal·leta gràfica- en el lloc de la il·lustració a on desitges que es vegi la c de copyrigth, estiras segons la grandària que desitgis i ja ho tens fet.

Si vols posar el nom al costat de la C de copyrigth, li dónes a la T en la barra vertical, tries a la barra de dalt el tipus de lletra, mida i color, i ho escrius, indicant primer el lloc a on vols que hi sigui. I ja ho tindràs fet.

El menús serveixen per a personalitzar-los, activar i desactivar colors, etc. però jo no els he utilitzat mai.
Espero que ja et surti bé ara!
Salutacions,
Carme.
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Per fí jeje

Missatge  KrisDsign Dv 4 Set 2009 - 6:55

Gràciessss Carme,

per fí... ejejeje que bé.

Doncs ja està jejeje tot es modificable si un vol però mira almenys hi poses la marca xd

Una abraçada!!

Kris ^_^

KrisDsign

Cantidad de envíos : 8
Fecha de inscripción : 02/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Jessica Dt 15 Set 2009 - 4:43

Entonces si estoy preparando un cuento del que soy autora de textos e ilustraciones ¿debo registrarlo aunque tenga sólo los dibujos sin colorear?
Por ejemplo, en muchos concursos se solicita una maqueta completa del cuento y varias ilustraciones acabadas (2, 3...), y bueno, registrar un proyecto inacabado...

Jessica

Cantidad de envíos : 2
Fecha de inscripción : 15/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dt 15 Set 2009 - 5:50

Hola Jessica,
cuando digo que es conveniente registrar un proyecto propio me refiero sobre todo a cuando estás proponiendo a diferentes editoriales que te lo publiquen y envías la maqueta para que la vean, por correo o por internet. Cuando se crea una obra que ha de ser expuesta publicamente -sea una partitura, un libro, una obra de teatro, un álbum, etc- es normal que quede constancia oficialmente de quien es su creador en el Registro de la Propiedad Intelectual, y se puede hacer por unos 5 €.

Si has hecho un cuento con dibujos sin colorear,en mi opinión, lo principal ya está hecho, como el texto y las ilustraciones a línea. Ya podrías registrarlo así, si quisieras, porque cuando lo pintes no cambiará ni la idea, ni el texto, ni siquiera las ilustraciones. En las editoriales puedes enseñarlo así también: maquetado con el texto y las ilustraciones abocetadas, algunas completamente acabadas, como la portada-contraportada y las primeras páginas. Porque lo que quieren ver es el argumento, la composición y el estilo de las ilustraciones, con lo que si ven 3-4 o 5 acabadas, ya se hacen una idea. Las demás ilustraciones, con estar hechas a línea, ya es suficiente.

Cuando se trata de presentarlo a un concurso, no hace falta registrarlo porque no lo mueves por ahí el cuento, va directo al concurso. Ahora bien, si no lo ganas, y quieres proponer su publicación a las editoriales, lo mejor es registrarlo, como te digo. Necesitarás llevar la maqueta encuadernada (con fotocopias a color y la composición dibujos-texto hecha). Rellenas dos impresos que puedes sacar de internet, del grupo A y B, firmas la maqueta y pagas 4,65 € (tasa del 2009 y en Cataluña).

Un saludo,
Carmen.


Editat per darrera vegada per Carme Marcos el Dj 3 Des 2009 - 3:21, editat 2 cops en total
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Jessica Dt 15 Set 2009 - 6:09

Moltissímes gracies Carme. A pesar de que pertenezco al APIV ésta era una cuestión que simplemente no me había planteado... el foro está visto que es muy útil.
Perdona que no escriba en catalán, le tengo mucho respeto a la ortografía y me temo que cometería muchos errores. Pero lo puedo leer y hablar perfectamente (nací en Alcoy). Así que no tengas problema en contestarme como prefieras.
De nuevo muchas gracias por la información y por el tiempo que dedicas al blog (¡tu respuesta ha sido rapidísima!).
Y mi enhorabuena al APIC por la iniciativa.

Jessica

Cantidad de envíos : 2
Fecha de inscripción : 15/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dt 15 Set 2009 - 12:13

Gracias, Jessica, por tu visita y por tus comentarios. En el foro se admiten todos los idiomas, así que esto no va a ser ningún problema. Te invito a que te presentes y compartas tus experiencias con nosotros o nos digas donde poder conocer tus trabajos, si puede ser.
Gracias de nuevo y hasta pronto,
Carmen.
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Otra forma de registro

Missatge  Maria Maza Dj 3 Des 2009 - 3:03

Ya sé que no es tan válido como el registro en la propiedad intelectual, pero ¿y si te envias a ti mismo el trabajo por correo postal matasellado por la oficina de correos? Puede ser una solución de urgencia, ¿no? Al tener una fecha impresa por un organismo "oficial", es como compulsarlo o algo así (no sé, digo yo...)
Ya me diréis
Maria Maza
Maria Maza

Cantidad de envíos : 15
Edad : 43
Ubicació : Barbastro (Huesca)
Fecha de inscripción : 03/12/2009

http://mariamaza.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Carme Marcos Dj 3 Des 2009 - 3:54

Hola María,
personalmente no me fiaría mucho de ese sistema, porque no consta en ningún organismo que una creación concreta es tuya, y además, solo tienes el matasello en el sobre sin que puedas abrirlo más que una sola vez. Una vez abierto no se puede demostrar qué es lo que contenía, cómo era, etc. En cambio, cuando lo registras, llevas una maqueta encuadernada y firmada para que se vea claramente como es y para que quede archivada.
Si deseas registrar algún libro, álbum, cómic, etc. en Aragón la tasa es de 12,45 €. La oficina que tienes más cercana creo que es la de Huesca:

C/ Ricardo del Arco, 6 - 2.º
22071 - Huesca
Teléfono: 97 429 30 16
Fax: 97 429 30 26
http://www.mcu.es/propiedadInt/CE/RegistroPropiedad/RegistroPropiedad.html

El sistema para registrarse se indica en la web y también lo encontrarás en el foro, en DRETS.
Un saludo,
Carmen.
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

S'han d'enregistrar els treballs?¿ Empty Re: S'han d'enregistrar els treballs?¿

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum