Nom artístic o pseudònim...
3 participantes
Pàgina 1 de 1
Nom artístic o pseudònim...
Tinc un dubte des de fa temps i és que els que treballem i signem els nostres treballs sota pseudònim o "nom artístic", hem de registrar aquest nom per poder treballar i identificar-nos, i com ho hauríem de fer?
I a l'hora de signar contractes com ho hauriem de fer, posar el nostre nom real o el pseudònim? I si posem el nom real, com ho fem constar en contracte de que se'ns posi el pseudònim en la publicació?
Jo per exemple firmo tots els meus treballs i intento constar a tot arreu com a Carolina Bensler, però no és el meu nom real. Què haig de fer?
Moltes gràcies .
I a l'hora de signar contractes com ho hauriem de fer, posar el nostre nom real o el pseudònim? I si posem el nom real, com ho fem constar en contracte de que se'ns posi el pseudònim en la publicació?
Jo per exemple firmo tots els meus treballs i intento constar a tot arreu com a Carolina Bensler, però no és el meu nom real. Què haig de fer?
Moltes gràcies .
Re: Nom artístic o pseudònim...
Diria que a efectes legals el teu nom és el que ha d'aparéixer als contractes, potser incloent el teu pseudònim entre cometes, o bé especificant "coneguda amb el nom de..." o fórmula semblant. Crec que no cal enregistrar-lo a no ser que vulguis fer-ne una marca registrada, ja que és possible que algú es digui així (una persona real) i si volgués publicar, no li podries impedir de fer-ho amb el mateix nom. És el mateix cas quan dos autors tenen el mateix nom real, la distinció és del tipus de publicació, i per la biografia, però no s'obliga a un o l'altre a canviar de nom...
Re: Nom artístic o pseudònim...
Hola Nuindaeiel,
Si volguessis registrar el pseudònim, tindries que anar al registre de patents i marques, però això normalment ho fan les empreses, no els creadors.
A l'hora de signar un contracte, el que val és el teu nom fiscal. A més, a les dades bancàries que ha de coneixer el teu client per pagar-te la feina, surt el teu nom real. Per tant, es pot fer una factura o contracte amb el teu nom autèntic i que al llibre que tu publiquis surti el teu pseudònim. Només ho has de dir verbalment a l'editorial.
Salutacions,
Carme.
Si volguessis registrar el pseudònim, tindries que anar al registre de patents i marques, però això normalment ho fan les empreses, no els creadors.
A l'hora de signar un contracte, el que val és el teu nom fiscal. A més, a les dades bancàries que ha de coneixer el teu client per pagar-te la feina, surt el teu nom real. Per tant, es pot fer una factura o contracte amb el teu nom autèntic i que al llibre que tu publiquis surti el teu pseudònim. Només ho has de dir verbalment a l'editorial.
Salutacions,
Carme.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum